Az elégedett termékhasználó, akár vásárlónak is mondanám, a
legjobb reklám!
Ha tétovázunk, megvegyünk e valamit, aminek van nagyobb súlya, akkor
egy szellemes és látványos tévéreklámnak, vagy egy ismerős rövidke mondatának: „Én
már vettem! Csodálatosan működik!”, befolyásoló ereje lehet.
Nem vitás ezekkel a szavakkal egyetlen médiareklám sem
versenyezhet. Első kézből származó, hiteles tapasztalatot közvetítenek, míg a
médiareklámokból úgy érezzük, pénzért dicsérik a portékát- nem mindig
ragaszkodva tényekhez.
Kétségtelen: a szájreklámoknál nincs hatékonyabb szószólója
egy terméknek, vagy szolgáltatásnak. Érthető, hiszen mindenütt jelen van, és
észrevétlenül hat. Ebben van az ereje. De ezzel a lopakodó jelenléttel
magyarázható az is, hogy eddig még nem annyira ismertük fel, hogy milyen
mértékben van itt közöttünk ez a jelenség.
Hát persze, vagyunk, élünk, létezünk, beszélgetünk a
barátainkkal. Könyvről, színházról, moziról, öltözködésről. Mondanánk- e egy
olyan filmről a kollegánknak jókat, azt,
hogy érdemes megnézni, mert nagy élményt adott, amelyikről a film befejezése
előtt már felállnak és elmennek az emberek? A háziasszony küldené e vásárolni a
barátnőjét, olyan helyre, ahonnan csalódottan kellett távoznia?
Ez a bejegyzésem még szerkesztés alatt van, de folyt. köv.
Az MLM üzletben lelkesen dolgozó társaink, nagyra értékelik
a szájreklámot, de csak kevesen használják ki. Tudják, hogy szerepe van az
üzleti sikerben, valójában azonban nem törődnek vele, ritkán tesznek valamit azért,
hogy a fogyasztóik maguk fogalmazzanak meg pozitív véleményeket és terjesszék
az ismerőseik között.
A szájreklám az, amit az emberek másoknak mondanak és írnak
egy bizonyos termékről szolgáltatásról, vagy tevékenységről. Az ismerőseink
közötti információ cserét jelenti.
Ez a bejegyzésem még szerkesztés alatt van, de folyt. köv.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése